Ville du acceptere at betale 100 kr. for den næste latte hos din stam café? Næppe. Lige nu er det sådan, at du bliver straffet for at være en loyal kunde gennem måske flere år. Det gælder fx. hvis du lejer hårde hvidevarer, TV og meget andet. Men også som mobilabonnent bliver du straffet.

Forleden ringede jeg til mit eget teleselskab. Det viste sig, at jeg kunne få et abonnement med fri taletid, fri sms og mms og opkald samt 1 GB for stort set det samme beløb, som jeg betalte for 4 timers taletid, ekstra betaling for sms, mms og opkaldsafgift. I den gamle pris indgik 0 GB. Så jeg fik lige pludselig rigtig travlt med af skifte abonnement – og fik MEGET mere for pengene.

Der er virkelig ALT at vinde – og intet at tabe.

Et par hurtige tips:

1. Find ud af hvad du betaler for i din aftale. Kan du ikke finde den, så ring selskabet og spørg, hvad du betaler for.

2. Overvej om du har brug for det. Ofte betale vi for noget, som vi alligevel ikke bruger, fx. maksimumgrænsen for dataforbrug. Gennemsnitligt bruger de fleste faktisk under 1 GB – hos Oister koster 3 GB 99 kr.

3. Kig evt. på, hvad du ellers kan få for dine penge. Vær kritisk, når du tjekker, hvad andre selskaber kan de tilbyde dig.

4. Tjek min. 1 gang om året, om du ud fra dine specifikke behov betaler den rigtige pris.

Mobilkunder betaler for dyre data, de aldrig får brugt (Politiken.dk)

Tru dig til et billigere teleabonnement (Søndagsavisen)

Tal gratis på din Smartphone (Politiken.dk)

Her er der lidt hjælp at hente:

MobilPrisTjek.dk

TelePrisTjek.dk

Telepriser.dk